Небайдужа українка

Небайдужа українка

Емма Андієвська  народилася 19 березня 1931 р. в м. Сталіно (тепер Донецьк) в Україні, а живе і творить у Німеччині. З 1943 р. живе на Заході. В 1957 р. вона закінчила Український Вільний Університет. Пані Емма створила власний світ поетичних та художніх образів у високо індивідуальній манері. Філософські, духовні та містичні теми є головними у творчості Андієвської.

Вона є авторкою двадцяти п’яти поетичних збірок, п’яти книжок короткої прози, трьох романів та понад чотирнадцяти тисяч картин. Художні виставки малярки проводилися в багатьох країнах світу.  В картинах мисткиня розкриває свій внутрішній світ, змушує замислитись над формами та кольоровою гамою, образами та символами.  Вона дуже щедрий митець і ніколи не повторюється й не дозволяє собі створити хоча б дві аналогічні картини. Всі її малярські роботи наскрізь оригінальні і вражають буйністю фантазії і невичерпністю творчої уяви. При особистому спілкуванні виявилось, що пані Емма має колосальну позитивну енергію.

–        Пані Емма, Ви якось визначаєте стиль своїх картин?

–        То стиль Емми Андієвської. Такий стиль, як я маю, ніхто не має!

–        Тому ж я і пишу саме про Вас, бо Ви – унікальна людина!

–        Я просто інакша. Я кіт, що ходить сам по собі! Я взагалі вірю. Бачите, чому я вірю в Україну, бо вірю, що кожен має колосальні можливості.

Емма Андієвська. "Переправа"

Емма Андієвська. "Переправа"

Малярські роботи Андієвської – завжди нове відчуття, осягнення досі незвіданого, прорив у такі глибини, про існування яких може здогадуватися одна тільки людська душа. Творча сила мисткині здається необмеженою, і тому її шанувальники, як правило, веселі, а не депресивні та сумні. Розглядаючи оригінали картин, люб’язно подаровані мені самою авторкою (вона також подарувала свої картини нашій 163 школі м. Києва), неважко було збагнути, що немалу роль у цих картинах відіграють світила – маленькі сонця, планети чи місяць. Це ніби вихід в інші світи, прочинення дверей паралельних вимірів. Особливе символічне навантаження несе також незліченна кількість чайок, які зустрічаються в більшості картин. Чайки – це відкривання інших площин. «Мої картини сповнені тоненького гумору, адже на них усе таке, яким не мало б бути. Вони сповнені добра, я творю їх лише заради добра, тільки добра».

Картинами, подарованими нашій школі, можна помилуватися в кабінеті 310, а також у коридорі на третьому поверсі. Усі учні школи дуже вражені цими полотнами, що спонукає їх більше дізнатися про пані Емму та її мистецтво.

Отже, перед нами постає талановита малярка, українка, яка живе поза межами України, котра просто не могла творити вдома, бо серйозні хвороби спочатку, а потім злиденне становище українських митців, не дозволили їй жити на Батьківщині, але не змогли відібрати талант і творче натхнення, бо «коли людина хоче чогось усім своїм єством, вона цього неодмінно досягне. Тільки ледача людина гадає, що її порятують вареники з неба». Її мистецтво не покликане чогось навчати, щось проповідувати, воно тільки відкривається тому, хто здатний і хоче побачити особливий світ – невидимий, духовний, який існує паралельно до світу матеріального.  Особливе бачення та мова,  власний стиль визначається  в поезії та прозі, любов до рідної мови, яку вона проносить через усе своє  життя: «Я українка, щоб існувала Україна. Я творю державу в слові».

Слова Андієвської до всіх своїх шанувальників: «Я дуже щаслива, що мене читають, дивляться, що комусь подобається. Тому я намагаюся зробити максимум, що від мене залежить». Тож слідуймо життєвій позиції Емми Андієвської заради щастя та благополуччя України!

                                                                                                  Олександр Костенко

Categories: Картини, Події | Позначки: | Залишити коментар

Навігація по публікаціям

Залишити відповідь

Створити безкоштовний сайт або блог на WordPress.com.

